§ 1
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy, zwany w dalszej części „Sklepem”, prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, na podstawie niniejszego Regulaminu, zwanego w dalszej części „Regulaminem”.
- Sklep działa pod adresem profidata.pl i prowadzony jest przez Profidata Grzegorz Pniak z siedzibą w Katowicach (40-168) przy ul. Klonowa 41a, wpisaną do rejestru przedsiębiorców, pod numerem PKD 46.90.Z (25.93.Z, 29.32.Z, 43.21.Z, 46.19.Z, 47.79.Z, 62.01.Z, 62.02.Z, 62.09.Z, 80.20.Z, 95.11.Z) , NIP:6340141808 Regon: 003534943 (tel.: (32) 206 24 04; e-mail: handlowy@profidata.pl), zwanym w dalszej części „Sprzedawcą”.
- Klientem Sklepu, zwanym w dalszej części „Klientem” może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadającą osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.
- Zamówieniem, zwanym w dalszej części „Zamówieniem” jest zamówienie na Towar lub Towary złożone przez Klienta w Sklepie, zgodnie z niniejszym Regulaminem.
- Towar lub Towary dostępne w Sklepie, zwane w dalszej części „Towarem” lub „Towarami” są wolne od wad fizycznych i prawnych.
- Ceny podane w Sklepie wyrażone są w złotych polskich oraz zawierają podatek od towarów i usług. Ceny podane w Sklepie nie zawierają kosztów przesyłki Towaru do Klienta lub odbiorcy Towaru. Koszty przesyłki towary wyszczególnione są jako odrębna pozycja, w zależności od formy przesyłki. Cena podana w Sklepie ma charakter wiążący z chwilą złożenia Zamówienia.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
§ 2
Złożenie Zamówienia
- Zamówienia można składać poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu, przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.
- Klientami uprawnionymi do składania Zamówień na Towary są Klienci nie posiadający statusu zarejestrowanego użytkownika Sklepu.
- Klient zobowiązany jest do podania danych swoich lub odbiorcy Towaru zgodnych ze stanem rzeczywistym. Do momentu zatwierdzenia wybranego Towaru przyciskiem „Potwierdź Zamówienie” Klient ma możliwość dokonania zmian w Zamówieniu oraz danych swoich lub odbiorcy Towaru. Klient otrzymuje informację o całkowitej wartości Zamówienia przed złożeniem Zamówienia.
- Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi z momentem otrzymania przez Sprzedawcę Zamówienia Klienta. Sklep potwierdza otrzymanie Zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Realizacja Zamówienia nastąpi w terminie 5 dni od daty otrzymania przez Sprzedawcę płatności Klienta albo informacji o prawidłowym jej dokonaniu za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych. W przypadku wybrania sposobu płatności „Za pobraniem” realizacja Zamówienia nastąpi w terminie 5 dni od daty zawarcia Umowy. Do czasu realizacji Zamówienia nie wlicza się sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
- W przypadku niedostępności Towaru objętego Zamówieniem, skutkującej brakiem możliwości realizacji Zamówienia, Sklep niezwłocznie powiadomi o tym fakcie Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej, jednak nie później niż w ciągu 5 dni od daty zawarcia umowy. W tym samym czasie nastąpi zwrot całej otrzymanej od Klienta ceny.
§ 3
Zasady płatności
- Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
- karta płatnicza (obsługiwane są przez eCard S.A.) – Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, MasterCard Electronic;
- ePrzelew (obsługiwane są przez eCard S.A.) – Płacę z Inteligo, eurobank płatności online, Płać z ING, mTransfer, MultiTransfer, Płać z Nordea, Przelewy24, Przelew z BPH, Crédit Agricole przelew online, Płacę z iPKO, Pekao24Przelew, Płacę z Citi Handlowy, PayWay Toyota Bank, MeritumBank Przelew, Płać z BOŚ, Płacę z Alior Bankiem, Millennium, Deutsche Bank Polska S.A., Bank Pocztowy, BS Wschowa, Invest Bank S.A., Kredyt Bank S.A., Raiffeisen Bank Polska S.A.
- Klient będący konsumentem, oprócz form płatności, o których mowa w pkt 1 może skorzystać także z następującej: za pobraniem – zapłata następuje gotówką przy odbiorze towaru.
- Warunkiem wydania Towaru jest zapłata ceny za Towar.
§ 4
Dostawa towaru
- Towar objęty zamówieniem wraz z fakturą Sklep wysyła za pośrednictwem kuriera. Dostawy Towarów realizowane poza terytorium Unii Europejskiej wymagają indywidualnych uzgodnień Klienta ze Sprzedawcą.
- Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, Klient albo odbiorca Towaru powinien sprawdzić w obecności kuriera stan opakowania zewnętrznego przesyłki. W przypadku uszkodzenia opakowania przesyłki Klient albo odbiorca Towaru powinien sporządzić wraz z kurierem protokół, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, podpisanych przez Klienta albo odbiorcę Towaru i kuriera. W przypadku Klientów nie będących konsumentami, nie sporządzenie protokołu wyłącza odpowiedzialność Sklepu za wady powstałe w czasie dostawy Towarów.
§ 5
Niezgodność Towaru z umową
- Wobec Klientów będących konsumentami Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego. W przypadku Klientów nie będących konsumentami, Sprzedawca odpowiada na zasadach ogólnych określonych w kodeksie cywilnym.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową, Klient będący konsumentem ma prawo do złożenia reklamacji w Sklepie wraz z opisem niezgodności poprzez wysłanie reklamacji wraz z Towarem na adres: ………………… .
- Klient będący konsumentem może żądać doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
- Sprzedawca dokona zwrotu kosztów poniesionych przez Klienta będącego konsumentem, w szczególności kosztów przesyłki Towaru Sprzedawcy.
- Jeżeli Sprzedawca, który otrzymał od Klienta będącego konsumentem żądanie określone w pkt 2, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
§ 6
Prawo odstąpienia od umowy
- Na podstawie ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny z dnia 2 marca 2000 r. Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
- Prawo odstąpienia od umowy jest skuteczne jeżeli Klient będący konsumentem złoży Sklepowi, w terminie 14 dni od daty odbioru Towaru, oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Towar powinien być niezwłocznie zwrócony, nie później jednak niż w terminie czternastu dni, z dopiskiem Profidata ul. Klonowa 41a 40-168 Katowice.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Sklep niezwłocznie zwraca Klientowi będącemu konsumentem zapłaconą cenę, nie później jednak niż w terminie czternastu dni.
§ 7
Dane osobowe
- Przetwarzanie danych osobowych Klienta realizowane jest na podstawie przepisu art. 23 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101 poz. 926 z zm.) w celu realizacji zawartej umowy.
- Klient może również dobrowolnie wyrazić odrębną zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.
- Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo do ich poprawiania, a także prawo żądania usunięcia tych danych.
- Administratorem danych osobowych jest Sprzedawca. Administrator danych osobowych stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy, o której mowa w pkt 1 oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Administrator danych osobowych prowadzi dokumentację opisującą sposób przetwarzania danych oraz środki, o których mowa powyżej.
§ 8
Wejście w życie i zmiany Regulaminu
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2014 r.
- Sklep zastrzega sobie możliwość zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia Zamówienia przez Klienta.